Föreningen

Vår förening Brf Olympia är belägen i hjärtat av Hammarby Sjöstad vid Sjöstadsparterren som har tilldelats Sveriges Arkitekters Kasper Salin-pris.

Föreningen har 73 lägenheter, fördelade på tre fastigheter med adress Babordsgatan 12-14, Korphoppsgatan 25 samt Korphoppsgatan 27-29.

Brf Olympia delar innergård med Brf Holmen.

För att ta sig till Brf Olympia finns många alternativ:

Från Södermalm (Barnängen, Färjeläget) tar du gratisfärjan Lotten som trafikerar Hammarby Sjö med frekventa avgångar och stiger av vid Lumabrygan. Resan tar ca 3 minuter över Hammarby Sjö. Efter en promenad på cirka 150 meter är du framme.

Från City tar du färjan Emelie från Nybrokajen och stiger av vid Lumabryggan. Resan måste du betala och den tar cirka en halvtimme. För mer information om tidtabeller och avgifter kan du gå in på www.ressel.se.

Du kan också ta Tvärbanan till station Luma eller bussar. Mera info finns på www.sl.se